logo
Sobota, 27 kwietnia 2024 r.
imieniny:
Sergiusza, Teofila, Zyty, Felicji – wyślij kartkę
Szukaj w

Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony

Drukuj

Seminaryjna pielgrzymka do Wilna

W tym roku wspólnota seminaryjna w ramach majówki pielgrzymowała do Wilna. Dlaczego do Wilna? W Kościele obchodzimy właśnie Nadzwyczajny Jubileusz Miłosierdzia, a Wilno jest szczególnym miastem, gdzie miłosierdzie Boże jest czczone.

To w Wilnie został namalowany, wg wskazówek św. Faustyny, i znajduje się po dzień dzisiejszy, pierwszy obraz Jezusa Miłosiernego. To w Wilnie siostry Jezusa Miłosiernego prowadzą jedyne (!) na Litwie hospicjum z opieką paliatywną. To w Wilnie widnieje obraz Matki Miłosierdzia – umieszczony w Ostrej Bramie. I dlatego w tym roku nasza wspólnota udała się na dawne Wschodnie Kresy, by błagać Boga o miłosierdzie dla siebie, dla Archidiecezji Łódzkiej i wszystkich polecanych naszym modlitwom.

Zwiedzaliśmy przepiękne świątynie wileńskie m. in. kościół św. Piotra i Pawła z bogato zdobionym wnętrzem, prawosławną cerkiew, w której są zachowane szczątki trzech męczenników franciszkańskich, kościół Bazylianów, który w czasach komunizmu służył za laboratorium techniczne. Szczególnie poruszającym był wyjazd do Ponar, znanych z dołów śmierci, które w czasie II wojny światowej stały się miejscem kaźni około 100 tysięcy ofiar: Żydów, Polaków, Romów oraz innych narodowości. Kolejnym z punktów naszej pielgrzymki była wycieczka do Trok, gdzie stoi zamek księcia Witolda z XIV w. Tam także zasmakowaliśmy karaimskiej kuchni. Dzień 30 kwietnia to święto Polaków mieszkających na Litwie. W ramach tego dnia uczestniczyliśmy w Eucharystii odprawionej w kaplicy Matki Bożej Ostrobramskiej, przed którą zgromadziły się tysiące naszych Rodaków. Wieczorem natomiast chętni wzięli udział w Nieszporach Ludźmierskich w polskim kościele p.w. Ducha Świętego.

Miejscem naszych noclegów było Seminarium Wileńskie. Obecnie studiuje tam 18 kleryków. Główną intencją naszej pielgrzymki do Wilna była prośba o powołania do służby w Kościele Łódzkim. Widzimy jednak, że mała liczba powołań to nie tylko problem Polski (choć nasze seminarium liczy obecnie 50 kleryków). Modliliśmy się zatem i modlimy nieustanne o liczne, święte powołania kapłańskie, zakonne i misyjne dla całego Kościoła Powszechnego.