Zdaje się, że nie brakuje wartościowych treści na czas Wielkiego Postu, ale... co z treściami dedykowanymi na dni radości wielkanocnej? Tę lukę wypełniają 4 odcinki rozmów pod hasłem Tempus Paschale (z łac. okres wielkanocny). Grzegorz Misiewicz zaprasza do rozmowy ks. Janusza Lemańskiego i wynikliwie analizuje kolejne wydarzenia, które aż domagają się wyjaśnień. Przecież nikt ot tak po śmierci nie znika z grobu...
Od Niedzieli Zmartwychwstania – premiery czterech nowych odcinków serii zatytułowanej TEMPUS PASCHALE. Życie po Zmartwychwstaniu, czyli ciąg dalszy wydarzeń opisanych w Ewangeliach. Będziemy je publikować codziennie na Katoflixie, a pierwszy odcinek: 9 kwietnia.
Na poszczególne dni wielkiego tygodnia przypominamy o serii Wielki Tydzień – Każdy dzień ma znaczenie. Już od Soboty przed Niedzielą Palmową, każdego dnia aż do Niedzieli Zmartwychwstania można posłuchać lub nawet obejrzeć kolejne odcinki z serii "WIELKI TYDZIEŃ. Każdy dzień ma znaczenie”. W każdym odcinku wędrujemy prze wszystkie momenty Wielkiego Tygodnia, stawiając czasem trudne pytania.
Obie serie dostępne są zupełnie nieodpłatnie!
W niedzielę poprzedzającą uroczystość Narodzenia Pańskiego słyszymy proroctwo Micheasza z VIII wieku przed Chrystusem, odnoszące się bezpośrednio do narodzin Mesjasza. Mamy w pamięci słynne proroctwo Izajasza, również z VIII wieku przed Chrystusem, zapowiadającego przyjście Mesjasza z pokolenia Dawida, narodzonego z Dziewicy, który nazwany będzie Emmanuelem - Bogiem z nami, Bogiem pośród nas (Iz 7,14). Prorok Micheasz dodaje do tego proroctwa ważny szczegół, a mianowicie objawia miejsce narodzenia Mesjasza, które znamy jako Betlejem.
Gniew jest swoiście rozumianym przejawem kary Bożej. Musimy jednak troszkę zniuansować samo rozumienie tego pojęcia, dlatego że to, co potocznie nazywamy „karą”, tak naprawdę jest naturalną konsekwencją grzechu. To nie Bóg świadomie, intencjonalnie zsyła na ludzi wojnę, trzęsienie ziemi czy niewolę. Wszystkie złe rzeczy, cierpienie i śmierć są konsekwencjami grzechu pierwszych rodziców i później wszystkich innych grzechów.
Z ks. prof. Mariuszem Rosikiem o gorszących fragmentach Starego Testamentu i poprawnym rozumieniu Bożego gniewu, rozmawia Agata Bobryk